Na sprzedaż Na wynajem
Cena
Liczba pokoi
Powierzchnia
Rodzaj działki
Przeznaczenie lokalu
Rodzaj obiektu
 
Skup mieszkań
tel. 91 333 63 63
Oferujemy szybki skup mieszkań, domów oraz działek w Szczecinie oraz w pasie nadmorskim.

Zapewniamy bezpłatnie pełną obsługę prawną transakcji oraz ponosimy koszty notarialne.

Szczególnie polecamy przy spadku, zamianie mieszkań, spłatach zadłużeń na nieruchomości oraz ograniczonym czasie na sprzedaż nieruchomości.

Jak przebiega zamiana mieszkania?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zamianie mieszkania
Drogie opłaty eksploatacyjne, chęć znalezienia nieruchomości o większym metrażu czy konieczność przeprowadzki do innego miasta – to tylko niektóre przyczyny, dla których wybieramy mieszkania na zamianę. Jakie formalności należy dopełnić, aby przenieść się do nowego lokum i czy opcja ta jest dostępna również dla właścicieli nieruchomości należących do gminy?

Zamiana mieszkania własnościowego – garść praktycznych informacji

W przypadku osób dysponujących prawem własności do lokalu proces zamiany mieszkania odbywa się pomiędzy zainteresowanymi kontrahentami. Najemca o lokalu o mniejszym metrażu musi jednak dopłacić różnicę w cenie nieruchomości (zgodnie z obowiązującymi na rynku stawkami). W sytuacji, gdy przynajmniej jedna ze stron spłaca kredyt hipoteczny, o transakcji powiadamia się także bank.
Aby zamienić mieszkanie własnościowe, wystarczy spisać akt notarialny (por. art. 150 k.c.) oraz uiścić podatek od czynności cywilnoprawnych. W celu podpisania umowy trzeba przygotować m.in. dowód osobisty, odpis z księgi wieczystej (nie dotyczy spółdzielczych mieszkań własnościowych), dokument potwierdzający prawo do zarządzania lokalem, a także zaświadczenia o braku zaległości w podatkach.

Zamiana mieszkania komunalnego – co trzeba wiedzieć na ten temat?

Osoby zajmujące zasoby gminne mają prawo do ubieganie się o inny lokal. Kwestie z tym związane reguluje Ustawa z czerwca 2001 (Dz.U. 2001 nr 71 poz. 733). Zamiana mieszkania komunalnego odbywa się na podstawie umowy najmu lub decyzji dotyczącej przydziału (wydanej przez miejscowy magistrat). Żeby załatwić formalności, należy złożyć wniosek w urzędzie miasta lub gminy wraz z dokumentami wymaganymi przez Wydział Lokali Mieszkalnych.

Warto jednak wiedzieć, że nieruchomości komunalne wymienia się wyłącznie na obiekty będące własnością gminy (ale w poszukiwaniach własnego lokum nie trzeba ograniczać się tylko do jednego miasta).  Do plusów takiego rozwiązania zalicza się również fakt, że nie zawsze należy porozumieć się z drugą osobą zainteresowaną transakcją – można bowiem skorzystać z wolnych posesji oferowanych przez Biuro Zamiany Mieszkań.